210 6183580 - 582 | info@obi.gr

Παρασκευή, 9 Αυγούστου, 2024

#FightFake: Η επιτυχημένη καμπάνια του ΟΒΙ και του EUIPO για την παραβίαση των Δικαιωμάτων Διανοητικής Ιδιοκτησίας

Με μία πρωτότυπη επίδειξη μόδας που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο και ενθουσίασε το κοινό, ολοκληρώθηκε το Σάββατο 30 Μαρτίου η συμμετοχή του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ) στην καμπάνια #FightFake, στο πλαίσιο της 25ης Athens Xclusive Designers Week και του Προγράμματος Ideas Powered του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου του EUIPO για την παραβίαση των Δικαιωμάτων Διανοητικής Ιδιοκτησίας.
Πλήθος ανθρώπων της μόδας, δημοσιογράφοι, fashion bloggers και πιστοί οπαδοί της «ηθικής μόδας» είδαν να «ξετυλίγεται» μπροστά τους μια «αυθεντική» δημιουργική καμπάνια σε μια πασαρέλα γεμάτη εκπλήξεις και συμβολισμούς. Τα μοντέλα φόρεσαν αποκλειστικές δημιουργίες του Έλληνα σχεδιαστή και πρεσβευτή της καμπάνιας #FightFake John Pan, οι οποίες έφεραν συμβολικά logos όπως  «Don’t steal, wear real», «Protect your designs», «Original is in fashion», «Fakes are for fake people», «Fight Fake», «Originals for original people», «Be original, not a fake».
Σε δυναμικό ρυθμό και βηματισμό ρινγκ, υπό τους ήχους του DJ Crucky και τα animations του video-wall, το κοινό είχε τη δυνατότητα να συμμετέχει χρησιμοποιώντας ειδικά #hashtags στη live καμπάνια που  βρισκόταν σε εξέλιξη μέσω των καναλιών κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram, Twitter, κ.α.) με snapshots, videos, φωτογραφίες. Το πλήθος αποθέωσε τα μοντέλα, συμμετέχοντας με παλμό, προϊδεασμένο από το αναμνηστικό γάντι του μποξ που συνόδευε τα ενημερωτικά φυλλάδια που υπήρχαν στις θέσεις τους, ενώ το punch-line της εκδήλωσης ξετυλίχθηκε με το εντυπωσιακό κόκκινο roller χαλί με ένα δυνατό μήνυμα: «Βe original, not a fake!».
Το μήνυμα-γροθιά της καμπάνιας είχε ως σκοπό να λειτουργήσει ενθαρρυντικά και συμβολικά. Η δημιουργική Ελλάδα είναι παρούσα και δυναμική, με σημαντικό  design που φιλοδοξεί να κατακτήσει τη θέση που του αξίζει στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Οι σχεδιαστές, οι παραγωγοί design, αλλά και το ευρύ κοινό, χρειάζεται να υιοθετήσουν μια υγιή συμπεριφορά κατανάλωσης πρωτότυπων προϊόντων. Η Διανοητική Ιδιοκτησία αποτελεί βασικό άυλο περιουσιακό στοιχείο, ενώ τα δικαιώματα ΔΙ συνιστούν οικονομικό πλεονέκτημα.
Με την πρωτότυπη εκδήλωση ο Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας επιδίωξε να ευαισθητοποιήσει δημιουργούς, επιχειρηματίες, φορείς και  κοινό, ώστε να επιλέγουν αυθεντικά και ποιοτικά προϊόντα. Τον Οργανισμό εκπροσώπησε ο Γενικός Διευθυντής του Δρ. Ιωάννης Καπλάνης. Τη ζωντανή καμπάνια-εκστρατεία παρακολούθησαν επίσης από τις πρώτες θέσεις της επίδειξης η Διευθύντρια του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΟΠΙ) Δρ. Μαρία-Δάφνη Παπαδοπούλου και η κα Έρη Μανούσου εκπροσωπώντας το Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO). Την 25η Athens Xclusive Designers Week επισκέφθηκαν περισσότεροι από 5.000 επισκέπτες.